Η βρετανική Αρχή Διαφημιστικών Κριτηρίων, απαγόρεψε πρόσφατα τις νέες διαφημιστικές καταχωρίσεις της αεροπορικής εταιρίας Ryanair επειδή «δημιουργούσαν λάθος εντυπώσεις για την ηθική και τη σεξουαλική συμπεριφορά των αεροσυνοδών».
Η ιρλανδική εταιρία χαμηλού κόστους διαφήμιζε τις χαμηλές τιμές των ναύλων της, αλλά και το ημερολόγιό της, στο οποίο πρωταγωνιστούν αεροσυνοδοί, με... ανάλαφρη περιβολή!
Η διαφήμιση προκάλεσε την οργή της αρμόδιας Αρχής, αλλά και αρκετών πολιτών που θεώρησαν ότι δεν μπορεί «να διασύρεται έτσι το γυναικείο φύλο».
Βέβαια, δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο. Στο παρελθόν, το ίδιο όργανο έχει απαγορέψει και άλλες διαφημίσεις, με πρωταγωνίστριες γυναίκες, επειδή το αποτέλεσμα ήταν παραπλανητικό, προσβλητικό ή υπερβολικά σέξι.
Ιδού τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα:
H επίμαχη διαφήμιση της Ryanair
![](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_seUbrrfWhE8bKgPlYTJwFpChS3pfHtEnr8JXSpukZlY4dv3OlOHv5jQwr_yhsbrqaB2S9sSJ7bQMRsirGHHvB_JSzLxEpEDqm104PHLAS52CzzOj3r=s0-d)
Διαφήμιση εσωρούχων που κρίθηκε «υπερβολικά σέξι για δημόσιο χώρο»
![](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_uNAqxzJMgQH5Ipya9NfCRNyiCDDVnf2SYvcddju_jExspdTrJtYhygFGhsXlTCwE_GmY4cfvjvNp_Y1BC0Y0_lmfvPEkMQXNoxsJCvl7ct2oseRuwc=s0-d)
Αυτή η διαφήμιση απαγορεύθηκε ως «προκλητική και προσβλητική για το γυναικείο φύλο»
![](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_u6vMnPqEQVBYcDH7hqwmQkCKjDV9sXRpFEKTAT9GZbLeNu1GZO3mVXsMnxRpEZSar5lQt6eVtijjWh5gPKE7g9U7S-C-KoON2BKhxAXXhqe1MTAc4=s0-d)
Διαφήμιση εταιρίας ρούχων που απαγορευθηκε επειδή «προωθούσε την ιδέα της αυτοκτονίας»
![](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_vSVWh8CPlKBPOT7GkATr48a85MBf1Y_SsebPeGj4AHEI0I_ycTtN8IdlHnjiTmxqAQsS8dzYEtyXt1fe21j3nTtssLBL7PvGXQCCKBP6pP00Jne1-W=s0-d)
Η διαφήμιση αρώματος με πρωταγωνίστρια την ανήλικη Dakota Fanning κρίθηκε ακατάλληλη επειδή παρουσίαζε ένα παιδί ως «σεξουαλικό υποκείμενο»
![](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_t6qLAZASlqLehb-nWDeaYfb_UGum2c3G08vGra5SuaYHYQ6XsX1E6KovJRZ8lyiP4Pii845VwERyw3mzqN4K8iAXQvvPvOWc00KI4Sfg97zkQ2dGX0=s0-d)
Αυτή η διαφήμιση απαγεύθηκε επειδή προωθούσε την εικόνα των ανορεξικών μοντέλων
![](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_v6t3Xwip9XcjDDcGZDh2s1p-Xx_B-3Z1jq5WmVBHWDTOht9k0OQ7cn_U8VACoU9H_FToDJxHHTcI1srxKuy5543khD3phruB-WeqYYmgST6JlM6IoQ=s0-d)
Η φαινομενικά αθώα καταχώριση της Julia Roberts απαγορεύθηκε ως παραπλανητική: είχε «πέσει» πολύ Photoshop
![](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_vebSyfFK4eOXQlucZUTfWGInTZZHaHcPEYMzz3_R4sB0eTQ2kA4eX9w9AZkD8gjblWkMSJwAbS1_RhO-DPI_uB61bDGE_68I6szyBPX7J_AjvQiz0=s0-d)
Για τον ίδιο λόγο απαγορεύθηκε και αυτή η διαφήμιση που έκανε την Kristy Turlington να μοιάζει... κοριτσάκι
![](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_vA2Jmyyo5Zx_F2d-ZVaeToc19319Cixcqz0n1Ay-E-MFVQ2dRQTJxuoGVu7XsslkeIX94mzHXeaiBs_gRv3LmbGU0frNm7p7F-yMZ5vVRdbhRqogA=s0-d)
Η ιρλανδική εταιρία χαμηλού κόστους διαφήμιζε τις χαμηλές τιμές των ναύλων της, αλλά και το ημερολόγιό της, στο οποίο πρωταγωνιστούν αεροσυνοδοί, με... ανάλαφρη περιβολή!
Η διαφήμιση προκάλεσε την οργή της αρμόδιας Αρχής, αλλά και αρκετών πολιτών που θεώρησαν ότι δεν μπορεί «να διασύρεται έτσι το γυναικείο φύλο».
Βέβαια, δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο. Στο παρελθόν, το ίδιο όργανο έχει απαγορέψει και άλλες διαφημίσεις, με πρωταγωνίστριες γυναίκες, επειδή το αποτέλεσμα ήταν παραπλανητικό, προσβλητικό ή υπερβολικά σέξι.
Ιδού τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα:
H επίμαχη διαφήμιση της Ryanair
Διαφήμιση εσωρούχων που κρίθηκε «υπερβολικά σέξι για δημόσιο χώρο»
Αυτή η διαφήμιση απαγορεύθηκε ως «προκλητική και προσβλητική για το γυναικείο φύλο»
Διαφήμιση εταιρίας ρούχων που απαγορευθηκε επειδή «προωθούσε την ιδέα της αυτοκτονίας»
Η διαφήμιση αρώματος με πρωταγωνίστρια την ανήλικη Dakota Fanning κρίθηκε ακατάλληλη επειδή παρουσίαζε ένα παιδί ως «σεξουαλικό υποκείμενο»
Αυτή η διαφήμιση απαγεύθηκε επειδή προωθούσε την εικόνα των ανορεξικών μοντέλων
Η φαινομενικά αθώα καταχώριση της Julia Roberts απαγορεύθηκε ως παραπλανητική: είχε «πέσει» πολύ Photoshop
Για τον ίδιο λόγο απαγορεύθηκε και αυτή η διαφήμιση που έκανε την Kristy Turlington να μοιάζει... κοριτσάκι