Ο κύκλος των χαμένων αρωμάτων

Τι μπορείς να κάνεις αν σταματήσει ξαφνικά η παραγωγή του αγαπημένου σου αρώματος…;
 Απ’ όλες τις δευτερεύουσες «καταστροφές» που μπορεί να σου συμβούν στη ζωή, αυτή είναι μία από τις χειρότερες: αφού έχεις απευθυνθεί σε διάφορα καταστήματα καλλυντικών, να συνειδητοποιείς ότι δεν πρόκειται για μια περιστασιακή εμπορική έλλειψη, αλλά ότι όντως το άρωμά ΣΟΥ σταμάτησε να κυκλοφορεί!

 Ακόμα κι αν μέχρι τώρα δεν σου έχει συμβεί κάτι τέτοιο, είναι καλό να είσαι προετοιμασμένη: μάθε λοιπόν τι μπορείς να κάνεις αν οι «σκοτεινές» δυνάμεις της καλλυντικής βιομηχανίας σου στερήσουν το αγαπημένο σου άρωμα, αλλά και τι μπορεί να κρύβεται πίσω από τη διακοπή παραγωγής κάποιου αρώματος…


Το τέλος μιας σχέσης

Αναστάτωση-άρνηση-αποδοχή-πανικός-θυμός-θρήνος. Η αλληλουχία συναισθημάτων προσομοιάζει σε αυτή ενός επώδυνου χωρισμού. Γιατί με τι άλλο μπορεί κανείς να παραλληλίσει τη διακοπή μιας τόσο προσωπικής «σχέσης», σωματικής και συναισθηματικής;
ermoumag ermoumag perfume2 Ο κύκλος των χαμένων αρωμάτων
Οι περισσότερες χαρακτηρίζουμε ένα άρωμα ως αγαπημένο, έχοντας δοκιμάσει άπειρα άλλα και καταλήξει στο εκάστοτε συγκεκριμένο επειδή μόνο πάνω στο δικό μας δέρμα (άντε και σε μερικών άλλων «εκλεκτών») προκαλεί την μοναδική εκείνη χημική αντίδραση που εκλύει μια θεσπέσια μυρωδιά. Και είναι αυτή η μοναδική χημική αντίδραση αρώματος-δέρματος σε συνδυασμό με τη σημασία που έχει στη συναναστροφή η μυρωδιά μας, που κάνει την εν λόγω απώλεια πολύ χειρότερη από την παύση κυκλοφορίας ενός καλλυντικού προϊόντος άλλου είδους.
Το αγωνιώδες σεργιάνι σε καταστήματα και μαγαζάκια μήπως τους έχει ξεμείνει κανένα μπουκάλι, είναι η συνήθης πρώτη αντίδραση. Ακολουθεί η καταφυγή στο e-shopping, αλλά πόσα χρήματα να ξοδέψεις μονομιάς στο ίντερνετ στην προσπάθειά σου να δημιουργήσεις στοκ για την υπόλοιπη ζωή σου; Χώρια την αβεβαιότητα «θα ’ναι/ δεν θα ’ναι αυθεντικό»


Για τα λεφτά τα κάνουν όλα

Αν έχεις βρεθεί ποτέ μπροστά σε μια τέτοια συμφορά όπως εγώ όταν έχασα το σύμπαν με τη διακοπή της κυκλοφορίας του Moschino L’ Eau Cheap & Chic, ίσως κατατρύχεσαι από βασανιστικά ερωτήματα: γιατί, γιατί, γιατί να σου το κάνουν αυτό, πολύ περισσότερο όταν ξέρεις ότι το άρωμά σου πήγαινε καλά σε πωλήσεις…
Οι λόγοι που μπορεί να οδηγήσουν στη διακοπή παραγωγής ενός αρώματος, δεν θα μπορούσαν παρά να είναι κυρίως οικονομικοί ΚΑΙ εδώ: μπορεί να υπάρχει μειωμένη ζήτηση, αλλά ακόμα κι αν οι πωλήσεις πάνε καλά, η παραγωγή ενός αρώματος μπορεί να κριθεί ασύμφορη αν π.χ. αυξηθεί αρκετά το κόστος μιας παραμέτρου στην αλυσίδα παραγωγής του, από τα ίδια τα άνθη μέχρι τη διαδικασία απόσταξης ή τις οικονομικές συμφωνίες μεταξύ των επιχειρηματικών μερών που εμπλέκονται στην παραγωγή. Φυσικά υπεισέρχονται και οι αμείλικτοι νόμοι του μάρκετινγκ που προτάσσουν την ανάγκη συνεχούς αλλαγής και δημιουργίας εντύπωσης «πρωτοπορίας» στην αγορά (αρκεί βέβαια οι μαρκετίστες να είναι αρκετά ικανοί ώστε να διαβλέψουν αν μία αλλαγή θα έχει θετικές ή αρνητικές επιπτώσεις στις πωλήσεις). Εκτός από ποσοτικά, τα αίτια ενδέχεται να είναι ακόμα και ποιοτικά: π.χ. οι νέες «σοδειές» των φυτών πάνω στα οποία βασίζεται ένα άρωμα μπορεί να μην αποδίδουν πλέον την ίδια μυρωδιά.
ermoumag ermoumag perfume9 Ο κύκλος των χαμένων αρωμάτων
Πάντως σπάνια δίνεται επισήμως στη δημοσιότητα ο ακριβής λόγος για τον οποίο σταματά η παραγωγή κάποιου συγκεκριμένου αρώματος, ακόμα κι αν είναι δημοφιλές όπως αρκετές φορές αποδεικνύεται και εκ των υστέρων από τις «οργισμένες» αντιδράσεις απελπισμένων πρώην «πιστών» καταναλωτών. Τις περισσότερες φορές οι εταιρείες είναι απρόθυμες να παράσχουν πληροφορίες, και αυτό είναι λογικό – ποια θα έβγαινε να πει, «ναι, είμαστε μια εταιρεία σαν όλες τις άλλες και προσπαθούμε να έχουμε το μεγαλύτερο δυνατό κέρδος με το μικρότερο δυνατό κόστος, χωρίς να μας ενδιαφέρει το γεγονός ότι σου στερούμε κάτι τόσο αγαπημένο και προσωπικό», τη στιγμή που η εν λόγω βιομηχανία στηρίζει τις πωλήσεις της σε πολύ πιο «ποιητικές» διαφημιστικές μεθόδους… Όταν ο όμιλος που παρήγαγε και διέθετε στην αγορά τα αρώματα Fendi ανακοίνωνε το 2009 τη διακοπή τού -τότε τελευταίου εναπομείναντος αρώματος του οίκου- Fendi Palazzo, με την παραδοχή στην ανακοίνωσή του ότι προβαίνει σε μια τέτοια ενέργεια εξαιτίας των όχι αρκετά καλών πωλήσεων σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις, επρόκειτο για μια σπάνια εξωστρεφή κρίση ειλικρίνειας. Αντίθετα, η απάντηση που λαμβάνουν συνήθως όσοι ζητούν να μάθουν τους λόγους της διακοπής, ακολουθεί τη γνωστή τακτική της «μη απάντησης»: «είμαστε σίγουροι ότι στη συλλογή μας θα βρείτε κάποιο άλλο άρωμα που θα γίνει το νέο αγαπημένο σας»… Μας υποχρέωσες…


Το κυνήγι του χαμένου θησαυρού

Στο διά ταύτα, αυτό που μπορείς να κάνεις αν θες να ξαναβρείς ένα αυθεντικό άρωμα που σταμάτησε και δεν υπάρχει στα μαγαζιά, είναι φυσικά να στραφείς στο ίντερνετ. Δοκίμασε πρώτα σε ελληνικά site, και αν πάλι δεν το βρεις, ψάξε σε μεγάλες ξένες ιστοσελίδες ηλεκτρονικών αγορών, ή γενικά στο διαδίκτυο με τη φράση-κλειδί “discontinued perfumes/fragrances/scents”.
Έχε ακόμα υπόψη ότι ένα άρωμα ενδέχεται να σταματήσει να εισάγεται σε μία χώρα αλλά να υπάρχει σε μια άλλη.

Στις Η.Π.Α., αλλά και αλλού, υπάρχουν πολλοί έμποροι που έχουν καταστήσει κύρια δραστηριότητά τους την πώληση «χαμένων» αρωμάτων, δεδομένης της μεγάλης ζήτησης που υπάρχει διεθνώς. Βέβαια κανείς δεν μπορεί να σου εξασφαλίσει εκ των προτέρων ότι αυτό που θα αγοράσεις θα μυρίζει ακριβώς όπως το άρωμα που αγαπάς και θυμάσαι. Ακόμα κι αν πρόκειται για αυθεντικό στοκ, υπάρχει το ενδεχόμενο το διάστημα που θα έχει μεσολαβήσει από την παραγωγή και συσκευασία του, να έχει επηρεάσει αρνητικά τη μυρωδιά και την ποιότητά του, καθώς, μην ξεχνάμε, μιλάμε πάντα για χημικά προϊόντα.  Όπως και να ’χει, πριν κάνεις την παραγγελία, να ρωτάς οπωσδήποτε αν πρόκειται για στοκ του αυθεντικού αρώματος ή για αναπαραγωγή του από τρίτους. Μία σχετική δικλείδα ασφαλείας είναι να τσεκάρεις τις εντυπώσεις και βαθμολογίες άλλων καταναλωτών που έχουν αγοράσει από τον ίδιο έμπορο (αν υπάρχει τέτοια ένδειξη), όπως συνηθίζεται και για κάθε είδους online αγορές.

With or without you

Αν είσαι τυχερή και βρίσκεις για πολύ καιρό ακόμα το -σταματημένο- άρωμά σου μέσω ίντερνετ, έχει καλώς. Αν όχι, εκτίμησε ό,τι «μοιραστήκατε» όσο καιρό ήσασταν μαζί, και απλά φτιάξε ένα φωτογραφικό άλμπουμ με τις διαφημίσεις του, κράτησε ως ενθύμιο τα μπουκάλια, ή δώσε τους νέα ζωή ως διακοσμητικά.

ermoumag ermoumag perfume8 Ο κύκλος των χαμένων αρωμάτων
To ξέρουμε ότι έστω κι αν καταλήξεις σε ένα άλλο που θα φοράς εφεξής, τίποτα δεν θα μπορέσει να αντικαταστήσει το Ένα. Το γεγονός όμως ότι υπήρχε ένα άρωμα που δεν κυκλοφορεί πια, ενισχύει την μοναδικότητά του και ίσως αυτή ακριβώς η ιδιαιτερότητα του momentum το οποίο είχες την ευκαιρία να απολαύσεις αρωματικά, μπορεί να σου προσφέρει μια κάποια ικανοποίηση.
Τέλος, μην ξεχάσεις σε όλα τα παραπάνω στάδια να βγάζεις κοροϊδευτικά τη γλώσσα στον εαυτό σου με τις μικρές υστερίες σου. Το «σύνδρομο Ζαν-Μπατίστ Γκρενούιγ» ανήκει μόνο στη μυθοπλασία…
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...